lördag 10 december 2011

Oktober 2011 - Beslutet

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Djura Bok & Pappersverkstad [mailto:linda@djurabok.se]
Skickat: den 10 oktober 2011 22:13
Till: 'Bodil Wilén'; 'helena@kontextbyran.se'
Ämne: min rapport...


"Ja, herregud.
Jag har precis köpt en tryckpress. Och ett sätteri.
Det snurrar i huvudet, och jag tänker på hur i h-vete vi ska få in flera ton blystil och en en-tons tryckpress.
Jag pratar om boktryck, högtryck. Handsättning av blystil, som nästan ingen människa gör längre. 
Svårt att få någon lönsamhet i det.

Men jag kunde inte säga nej.
Har DRÖMT att få äga en Heidelberg-vinge, och nu var den där - 40 min härifrån!
Jag ringde en av mina bokbinderimentorer idag.
"En vinge, för fan Linda, en VINGE!!" =)
Efter jag pratat med honom, insåg jag att vi måste bara ha den.
Får berätta mer sen, vad jag tänker mig att jag kan göra med den."

2 kommentarer:

  1. Jag kan ana vem som sa senaste kommentaren :)


    och jag kan bara gratulera er för ert inköp!

    SvaraRadera
  2. Kör på!
    Kul med en blogg äntligen/kram

    SvaraRadera