onsdag 25 januari 2012

I lådorna

Nu har vi börjat ställa in regaler i fjärde rummet, det är fullt i vårt förråd! Det är svårt att planera in hur dom ska stå för att få ut det bästa av rummet. Det är ju inte så lätt att bara flytta dom sen...


Det är härligt när man ser något man tycker extra mycket om i lådorna. Som detta &-tecken i trä t.ex!


Och denna fantastiska påfågels-kliché!
Provtryckte den lite snabbt nu för att se hur den ser ut, visst är den vacker?
Tänk vilket fint brevhuvud den kan få bli! 

6 kommentarer:

  1. Vilka fynd! Jag gläder mig med er.

    SvaraRadera
  2. "Åh, jag vill också!" rullar runt i mitt huvud! Jag har praktiserat på ett litet boktryckeri och tycker det är så härligt med alla typer. Ska försöka hitta något jag med! Had ni några kurser man kunde gå ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa, visst är det härligt när man drabbas av LUST! =)
      Blytyper i massor har vi just nu, och har funderingar på att sälja av en del i framtiden. Vi har vissa dubbletter t.ex, och vi kan inte heller förvara hur mycket som helst. Men det kommer inte ske än på ett tag.
      Kurser skulle vi gärna anordna, det var lite meningen också med att utöka med boktryckeridelen, men det kommer inte heller ske på ett tag, då vi måste bättre på våra egna kunskaper och få ordning på lokaler, typer & maskiner! Maila gärna mig din emailadress, så hamnar du på min lilla e-postlista jag har börjat på. =)
      /Linda

      Radera