tisdag 3 januari 2012

Svar till John:

Vad kul att läsa, tack för kommentar!
Det var exakt detta vi hoppades på när vi startade detta bloggprojekt, att få nya kontakter! - Ett nätverk där man kunde bolla "dumma" frågor mellan varandra. Kanske t.o.m starta någon form av intresseförening, där man kunde ha träffar ibland med intressanta studiebesök eller föredrag? Eller workshops tillsammans.. Sälja stilar till varandra som man inte har plats för etc etc..

Tack igen, och vi hörs vidare!

Tar tacksamt emot tips från Er som läser, om det kanske finns något liknande redan. Eller om intresse finns att gå med i något sådant.



Bilden är från 2008 när vi köpte blystil från en man i Sunne som köpt stil och byråer på 50-60talet. Nästan allting var oanvänt, och många paket med blystil var ouppackade. Vilken känsla att få plocka i dessa i "kastlådorna", som vi gjorde med några av paketen.

7 kommentarer:

  1. Kul ide´ med intresseförening
    jag gärna vara med!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har enormt mycket att lära mig, så ett nätverk eller förening är en toppenidé. När jag får min tryckpress installerad har Karl Ernst, farbrorn jag köpte pressen av, sagt att han eventuellt kan hålla en kort kurs i hantverket. Kanske är några fler än jag intresserade. Då skulle vi kunna dela på kostnaden, tänker jag.

    Jag kan berätta att Karl blev väldigt entusiastisk när jag berättade att jag ville köpa hans gamla tryckpress. Det kändes som han var väldigt mån om att hantverket ska leva vidare, så nu har jag fått en hel massa kringutrustning på köpet, t o m 10 kg färg, så att alla prylar kommer finnas för att man ska kunna börja trycka.
    Kul ska det bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. John, jag har inte din emailadress! Kan du skicka den till mig? /Linda

      Radera
  3. Vi har också enormt mycket att lära oss, så jag är gärna med på kurs/er!
    Och vad kul med intresse för ett nätverk från er alla! Ska vid tillfälle prata med Rosenlöfs.
    /L

    SvaraRadera
  4. Marianne Larsson5 januari 2012 kl. 05:14

    Här finns ytterligare en person med intresse att bilda nätverk/starta förening för oss som har detta gamla hantverk som hobby. Har under några år samlat och byggt upp en verkstad och "går nu som lärling". Jag och mina blytyper finns i Bohuslän, några mil utanför Uddevalla. Hälsningar
    Marianne Larsson

    SvaraRadera
  5. Vad kul Marianne! Det känns underbart att få kontakter inom detta. Tillsammans är man starkare, och mindre ensam.
    Du kan väl maila mig din mailadress är du snäll?

    SvaraRadera